10 October 2011

Masih belum puas dengan bestfriend!

Bila umur dan menjejak ke 30++ (rahsia)..
Rasa dah semakin tak berapa nak muda..
Dan..
Saat-saat ini,
Tiba-tiba
Daku teringat dengan kawan-kawan baikku.
U guys always make my day!
Bila teringat kawan-kawan baik ni,
Mula lah melarat saat-saat zaman nakal dulu.
Masa sekolah rendah daku ada beberapa orang kawan baik,
Nani(KL),Wati(Sibu),Nuris(lost contact!),Niza(KL)..
Pegi sekolah je, harus main sorok2 (dah darjah 6 dah masa tu),
Dan..
Diorang ni juga pembakar semangat nak bersaing dalam pelajaran.
Alhamdulillah..semua akhirnya dapat masuk asrama...(so jarang jumpa)
Daku plak duk asrama n cuba menyesuaikan diri dengan kawan baru,
Sal(Cikgu),Diha(Cikgu),Lin(Hotel),Rahmah(lost contact),Nora(biznez woman),Pilot(lost contact),Jue(biznez woman),Azma(swasta),Pijot(Cikgu) n etc,
Lepak kat koridor sambil makan bekal (lagi2 kalau weekend),
Gossip n gosip...hehehehe
Pas tu, ponteng prep...habis kena ligan dengan warden (dah insaf cikgu!),
Main mercun bola kat depan dorm (kena rotan by warden),
Banyak lagi pahit manis masa duk asrama..
Then form 4 aku pindah sekolah harian..coz nak rasa berkepit dengan parent,
Kat sini Sue,Zila (kelas lain) n Zul,
Menemani aku selalu..especially Zul (bz dgn politik minah ni),
Member group discussion, kengkadang gosip n makan jadi agenda utama..huhuhu...
Hope so one day dah jadi YB tak la kamu melupakan aku!
Dan sekarang,
Masih lagi rapat...
Sue n Zila,
Thanks frens coz always be my side,
Chit chat petang2 n gosip kat kedai Cik Sue,
Sue, now kamu di Senegal (rindu saat lepak sama2),
Zila, kamu plak dah sibuk dgn study n career..but always miss u too...
Masuk Form 6 plak,
Member baik aku Zamri n Fadil!
Ha, lelaki...tapi my parent kenal.
Kaki ponteng kami ni masa form 6 (nasib sekejap je kat form 6),
Siap kena ligan dengan cikgu disiplin (ntah sape nama cikgu tu),
Kami mcm adik beradik wo..raya baru ni dia bawa wife dia beraya kat rumah (terharu beb)..

Ni lah antara bestfriends masa zaman kanak2 ribena...akan bersambung Part 2! Myahahahaha...

*Thanks korang sbb selalu hiburkan aku n always sesama dalam semua hal..Korang la harta aku selama-lamanya. Dan aku belum puas berkawan dengan Uols...

0 comments:

Post a Comment