21 October 2011

Tolonggg...saya dah jadi BIDAN!

Tajukk...mak aih CikNgah.
Bidan terjun ke?
Wakakakaka....bukan!Salah!
Saya telah berjaya menjadi bidan pada Jan Di.
Jan Di tu arnab saya (keji je letak nama heroin Korea)..myahahaha..

Tadi masa balik kerja..
Gi lah kat sangkar Jan Di n Ji Hoo.
Rutin nak bagi makan tghri kat Mr. & Mrs Bit ni..
Sekali tu, aduih! nampak darah la pulek..
Mak nak pitam dah tengok ..
Tapi bagi kata2 semangat kat diri sendiri..
Kalau berjaya handle benda ni, maksudnya saya semakin kuat semangat..
Hahahahaha...

Memang lah bagi korang benda kecik je but for me, benda ni berat..
So sementara dia dok beranak,
Saya kelam kabut cari kotak kosong (mmg kamu selalu panik CikNgah),
Kerana nak cari 1 kotak, habis 1 rumah jadi kapal pecah..huhuhuhu..

Finally,
tak jumpa kotak sbb sume kotak dah isi buku2 tak pakai,
Tapi,
Saya jumpa bakul plastik hamper.
Jadilah untuk letak baby rabbit tu..hehehehe...
Bila gi balik kat sangkar,
Jan Di dok tengah makan sekor anak dia,
Mmg bertambah nak pengsan plak..
Cepat plak dia makan..
Tinggal stengah je badan anak dia..
Rasa nak hempuk je kepala dia dengan bakul.

Nnnnnn....
Sekor anak dia dah jatuh celah sangkar..
Slow2 tarik lapik bawah tu supaya anak dia tak tersagat (berjaya!),
Anak yang kedua plak..adoyaiii tersangkut celah sangkar plak..
Perut dia moncit so tak bleh tarik camtuh je..

Adoyai,
Now saya jadi bomba & penyelamat plak.
Cari spanar..
Pusing kot tu tak bleh,
Pusing kot ni pun tak boleh..
Last2 sempangkan batang spanar yang lebar tu kat celah supaya kembang,
Berjaya gak selamatkan anak dia dari tersepit...

Fuh! lega sangat...
Masalah sekarang mcm mana nak bagi susu kat baby tu..
Tak bleh blah dah kepala..
Last2 kol hubby n suh dia beli puting n botol for babies tu..
Ada jual ke kat kedai..
Hope so ada la..
Kalau tak gawat juga!

Bersambung part 2....myahahaha.....

* Saya excited la!

0 comments:

Post a Comment