11 October 2011

Siapa suami kamu??

Hahaha...sila ambil perhatian,
Entri ini untuk bacaan orang yang sudah berkahwin saje, harap maklum!(acah je)
Firstly, saya  nak tanya.
Korang cinta ke sayang kat suami korang..(sila jawab dalam hati saje supaya saya tidak menjudge kamu :>).
Dan jawapan saya juga hanya dalam hati saje...fuh!
Then, personally bagi saya tanpa mengambil kira pandangan orang lain,
Suami merupakan...
Ketua dan pembimbing keluarga,
Juga..
Sebagai penasihat tak bergaji,
Peguam bela (bila mana kamu di buli)
Sahabat baik (bila tika nak kongsi cerita) dan main chess!
Kaunselor (bila jiwa kacau terutamanya)
Sifu...(yang penting tak bagi ajaran sesat)
Mekanik,
Chef di kala saya keletihan ... :)
Partner gi tgk wayang n gi jogging,
Supporter,
And last,
Teman nak bergaduh bila tak de orang lain nak gaduh dengan kita..hewhewhew..(CikNgah, kamu ni nak bergaduh saje ye )....

Rasanya kalau semua ni merangkap tugasan suami dalam hidup kamu...
Insyaallah kamu akan rasa seronok dalam melayari hidup berumahtangga..
Walau tidak se 'perfect' mcm cerita dongeng tapi bagi saya mencukupi...
Tapi bagi kamu di luar sana, tepuk dada tanya selera...
Walau siapa pun suami kita, RESPECT, RELAX n RESPOND bila bersama hubby masing2 ya (mcm rancangan 3R la pleks)........

* Hidup ini terlalu singkat, jadi hargai lah masa bersama suami/isteri tercinta...

0 comments:

Post a Comment