16 December 2011

Alternatif bila sume mahal..

Mana2 pun orang keliling asyik mengeluh kan?
Ye lah, minyak, gula, petrol sume dah naik,
Barang keperluan lain lagi naik..
Uih..memang terasa sangat..
Kalau gaji 30 ploh 40 ploh hebu tentu tak kisah,
Saya ni gaji ciput je..
Kesian kan?nak muntah minta simpati...hehehe..

Okay,
If sume dah mahal,
Nak buat apa?
Saya mencari alternatif,
Hasilkan barang2 keperluan sendiri,
Sabun mandi, sabun basuh, deodorant, cleaner liquid,
Wah mcm saintis je dah,
Apa boleh buat,
Langkah penjimatan,
Cuma belum terfikir nak buat rumah atas pokok je lagi..

So skang dalam proses buat cleaner liquid,
Baru buat 2 balang,
Akan buat lagi 5-6 balang untuk eksperimen..
Nak kena pinjam makmal canggih orang len dulu,
Kena buat surat bagai ni,
Leceh juga..

Tak per, nanti dah jadi,
Dah berkesan,
Saya akan update resipi ya...
Boleh lah korang pun berjimat sama macam gue

*Saya tertarik dengan mentol rekacipta dari filipino la..suka amat!

0 comments:

Post a Comment