01 December 2011

Mission complete!

Hehehe...macam citer mission imposible je..
Very tiring day!
Hari ni..
Seawal pagi (dah le semalam sampai dari JB kul 1 pagi)..
Dah terpacak kat JABATAN PENDAFTARAN..hightlight pesal ni??? :)
Sebab nak amik IC yang baru..
IC lama tu..iskhhh...cip boleh baca tapi jap jari tak sama..
Menyebabkan urusan nak buka buku akaun
&
Renew pasport bermasalah..
7 tahun yang lalu penah nak tukar IC tu lepas sebulan pakai..
Tapi JPN kata tak perlu sbb 100% match identity..
Masa first IC dulu okey je..so IC tu muka masa umur 12 tahun,
So when i'm 24 rasa patut tukar ke wajah dewasa la kan.
Masa saya buat IC ke-2 tu kebetulan my finger print problem..
Saya alah dengan detergent n kimia cucian..
Habis menggelupas..
Bila tanya kat kerani kaunter tu masih boleh teruskan ke misi saya nak tukar IC tu..
Wah!!! katanya tak pe...data lama kita masih ada.
Then saya tangkap gambar kat situ..
Tak payah plak pakai tudung hitam,
Tudung purple muda yang saya pakai nampak bersilau je dalam IC bila siap..Haishhh
Kalau ikut masa umur 12 tahun buat IC tu kena pakai tudung hitam...

Then lepas sebulan my IC pun siap..
Seronok je nak pakai..
Then bila pegi bank saya hadapi kesukaran keluarkan duit..
Sebab cap jari tak boleh baca, tapi data dalam cip ok..
Memang masalah...

So lepas pindah sini,
I decided nak guna add rumah baru ni n tukar IC ke-3..
Hari ni IC tu dah siap,
Dan masa untuk men'try' nya...
Try guna kat bank yang tak mo terima saya tu..
Hahahaha..dah bolehhhh...
Lepas selesai urusan bank..
Renew plak my pasport...
Diorang boleh baca dah IC dgn cap jari...
Yeayyy...boleh buka akaun,
Boleh renew pasport.....
Jakun betul hari ni...hahahahaha

*Pening pengguna bila prosedur berbeza antara negeri.....

0 comments:

Post a Comment