01 June 2010

Misi bantuan ke Gaza di serang.

Salam perpaduan,

Di pagi-pagi yang hening ni membuatkan tangan aku lincah menari di atas keyboard komputer. Sejak semalam mendengar berita bahawa misi bantuan ke Gaza di serang oleh Israel. Siapa Israel ni? semua orang pun tau sape israel ni kan. Tapi macam aku belum mendalami lagi siapa Israel sebenarnya. Hanya tau secara dasar sahaja. Oleh itu, aku pun mula meng'google' berkenaan Israel ni.


Israel ni kalau baca melalui wikipedia, penduduknya seramai 7.5 juta dan 5.7 juta daripadanya merupakan orang Yahudi. Banyak tu. Then aku try baca sejarah bani Israel ni. Merupakan bangsa yang pertama kafir kepada Nabi Muhammad S.A.W. Bangsa yang tak suka melihat umat Islam. Benci terhadap malaikat Jibril n banyak lagi. Selebihnya tu kalau nak tau cari buku 76 karakter yahudi dalam Al-Quran oleh Syaikh Mustafa Al-Maraghi dan disusun oleh Drs. M. Thalib. Kalau tengok sejarah asalnya orang yahudi asyik diseksa oleh bangsa lain. Cuba tengok semasa zaman Firaun dulu, Firaun mengarahkan anak laki-laki dalam bani Isreal mestilah dibunuh. Then bersambung dengan zaman Nazi. Hitler membunuh orang-orang Yahudi beramai-ramai dengan gas beracun (kalau tak silap aku). Cerita yang hampir serupa sahabat-sahabat boleh tonton, tajuknya "The boy in the Stripped Pyjamas" . Aku pernah tengok cerita ni di HBO or Star movies tak silap. Mesti ada ulangan lagi ni. Cerita ni menjurus kepada ideologi Nazi terhadap bangsa Yahudi tapi endingnya tragis. Sedih juga tengok cerita ni.

Itu tadi serba sedikit tentang yahudi ni . Apa yang aku nak katakan dalam entri kali ni ialah tindakan israel menyerang dan menembak sukarelawan ke Gaza ini ada satu perbuatan kejam yang dah melanggar undang-undang kemanusiaan dan antarabangsa. Tapi siapa lah kita ni, hanya mampu bersuara tapi tak boleh pun buat apa-apa tindakan. Sedih dan sengsara jiwa hanya melihat umat Islam dilakukan sewenang-wenangnya oleh zionis ni. Jangan esok lusa umat Islam di Malaysia pula yang ditimpa hal sedemikian rupa. Tak sanggup aku.Marilah kita sama-sama berdoa pada Allah agar semua umat Islam dilindungi dari segala mata-mata kejahatan. Amin..

0 comments:

Post a Comment